Positiv psykologi i praksis

Dato 22/11-2016

Forfatter Mette Marie Ledertoug

Børn går i skole for at lære noget. For nogle børn går det godt med at lære, for andre børn er det en stor udfordring og daglig kilde til nederlag. I dette interview fortæller psykolog og Ph.d. studerende ved DPU, Mette Marie Ledertoug, om en særlig forståelse af, hvad læring kan være. Mette forsker i positiv psykologi, og fortæller i dette interview om, hvad denne form for psykologi kan tilbyde skolernes arbejde med læring.

METTE MARIE LEDERTOUG SVARER PÅ DISSE SPØRGSMÅL:

  • Hvad er positiv psykologi?
  • Hvordan kan positiv psykologi bruges i praksis?
  • Hvad er et godt eksempel på positiv psykologi i skolen?
  • Hvad kan positiv psykologi bidrage med i snitfladen mellem lærere og Pædagogisk Psykologisk Rådgivning?

Se interviewet og bliv skarpere på, hvad positiv psykologi fremhæver som væsentligt i forbindelse med børns læring. Få sat perspektiv på positiv psykologi.

HELE INTERVIEWET

EN DNA-STRENG AF LÆRING OG TRIVSEL


FORSØGSSKOLE I POSITIV PSYKOLOGI


POSITIV PSYKOLOGIS TRE SØJLER

GEELONG GRAMMAR SCHOOL I AUSTRALIEN

POSITIV PSYKOLOGI I SAMARBEJDET MELLEM LÆRER OG PPR

Se også interviewet med Nikolaj Moltke Leth, som fortæller om motivation og læring.