Thorkild Hanghøj

Thorkild Hanghøj

Thorkild Hanghøj er lektor, ph.d., på Institut for Kommunikation, AAU-CPH, hvor han forsker i brugen af spil i undervisningen.

Thorkild er forfatter til blandt andet Helt på afveje – nye fortælleformer i dansk (2012), Playful Knowledge (Ph.d. afhandling, LAMBERT, 2011), Læringsspil, lærerroller og didaktisk design (Dansk Pædagogisk Tidsskrift, nr. 4, 2010), Spildidaktik – om at bruge spil i undervisningen (KvaN nr. 86, 2010), Debatspil i undervisningen (I: ”Kompetencer i dansk”, Gyldendal 2009), Spil i din undervisning (Reflex, nr. 2, 2009), Radiofortællinger (Gyldendal, 2006) og Når nye medier fortæller (Gyldendal, 2004).

Emner

  • Spil i undervisningen
  • Medier og it i danskfaget
  • Computerspil og interaktive fortællinger
  • Dialogiske perspektiver på it, læring og kommunikation.

Artikler af forfatteren:

Titel
Dato
Tema
Type

Spil i undervisningen

Kan spil  bruges som et didaktisk værktøj? Thorkild Hanghøj giver her sit bud på, hvordan spil kan indgå i undervisningen på en meningsfuld måde. DER SKAL VÆRE NOGET PÅ SPIL…

Spil og leg i undervisningen
Artikel