Thomas Binderup

Thomas Binderup

Thomas Binderup, cand.pæd. i pædagogisk sociologi fra Danmarks Pædagogiske Universitet, Aarhus Universitet. Tidligere lærer, PD i Historie og Samfundsfag.

Pædagogisk udviklingskonsulent ved Center for Børn og Læring, Herning Kommune.

Er forfatter til bøger om historie, har skrevet artikler om blandt andet klasseledelse, elevplaner, undervisningsdifferentiering og elever med særlige forudsætninger.

Er redaktør på blandt andet: ”Undervisningsdifferentiering i fag”, Dafolo.

Emner:

  • Sociologi
  • Undervisningsdifferentiering
  • Særlige forudsætninger
  • Inklusion
  • Historie og samfundsfag
  • Pædagogik og undervisning

Kontakt
Telefon: 96286326
E-mail: [email protected]

Artikler af forfatteren:

Titel
Dato
Tema
Type

Undervisningsdifferentiering og Mediated Learning Experience

Artiklen anskuer undervisningsdifferentiering som et bredt og kulturelt begreb, der udgør det grundlæggende princip for al undervisning. Artiklen argumenterer for at: Undervisningsdifferentiering er indlejret i en kulturspecifik kontekst, hvor flere…

Inklusion, mediering og differentiering
Artikel