Stine Honoré

Stine Honoré

Stine Honoré er redaktør og konsulent hos forlaget Alinea. Tidligere kommunikationschef og specialist ved Universe Fonden/Kata Fonden.
Stine er uddannet cand.comm. fra RUC.

Emner:

  • Faglig formidling
  • Branding
  • Brugerinvolvering
  • Fundraising.

Kontakt
Telefon: +45 5152 4944
E-mail: [email protected]

Artikler af forfatteren:

Titel
Dato
Tema
Type

Glæden ved et liv med bøger

Interview med Rachel Röst, forfatter og stifter af Læs for Livet. Rachel Röst voksede op i en strengt mormonsk familie, hvor der hverken var plads til kærlighed eller anerkendelse. Det…

Læsning
Artikel

En skolekultur drevet af ydre motivation skaber ikke læring

Vi har talt med lektor og skoleforsker Frans Ørsted Andersen om elevers trivsel og motivation. Og om, hvad det betyder for elevernes læring. Interviewet er en del af webdokumentaren DEN…

Den digitale skole
Artikel

Drop myten om de digitale indfødte, og skru op for digital dannelse

Vi har talt med Camilla Mehlsen om, hvordan vi ruster vores børn og unge til en tid, hvor omfanget af smart teknologi accelererer. Interviewet er en del af webdokumentaren DEN…

Den digitale skole
Artikel

Vi skal ikke tro, at digitaliseringen i sig selv er lig med kvalitet

Vi har talt med skoleforsker Jens Jørgen Hansen om skolens nye digitale redskab, læringsplatformene. Hvad er det, de kan? Og sikrer de alene kvalitet i undervisningen? Interviewet er et led…

Den digitale skole
Artikel

Skolen i fremtiden

Vi har talt med podcaster og techjournalist Anders Høeg Nissen om, hvordan nye teknologier påvirker skolernes hverdag – nu og i fremtiden. Interviewet er et led i webdokumentaren DEN DIGITALE…

Den digitale skole
Artikel

De digitale læremidlers potentialer

Vi har talt med læremiddelforsker Stig Toke Gissel om, hvad det er, de digitale læremidler kan. Interviewet er en del af webdokumentaren DEN DIGITALE SKOLE. DIGITALE LÆREMIDLER – HVAD ER DET?…

Den digitale skole
Artikel

Digital teknologi er i dag et grundvilkår

Vi har talt med professor Ole Sejer Iversen om den forandrede skole, den stigende digitalisering og den nødvendige teknologiforståelse. Interviewet er en del af webdokumentaren DEN DIGITALE SKOLE. HVILKEN SKOLE…

Den digitale skole
Artikel

Billeders betydning i den digitale skole

Vi har talt med professor Mie Buhl om det visuelles betydning for læringen. Interviewet er en del af webdokumentaren DEN DIGITALE SKOLE. HVILKEN BETYDNING HAR DET VISUELLE FOR ELEVERNES LÆRING…

Den digitale skole
Artikel

Naturfag i skolegården og i arkitekturen

Nogle skoler udnytter bevidst fællesarealerne ude og inde som inspiration i naturfag og matematik. I denne artikel præsenterer vi nogle eksempler på utraditionelle objekter, som kan indgå i en ”naturfagspark”…

Fysisk læringsmiljø
Artikel

Videnskabsteori – relevant i skolens naturfagsundervisning?

I videnskabsteorien stiller man spørgsmål som: Hvad er naturvidenskab? Hvor sikker er vores viden om verden? Hvordan udvikler denne viden sig over tid? Findes der én eller flere metoder som…

Læringsteorier og -metoder
Artikel