Grethe Damon

Grethe Damon

Grethe Damon er cand.psych. og uddannet lærer.

Hun har i 16 år været klasse- og specialundervisningslærer. Siden 2011 har hun arbejdet som psykolog på et behandlingshjem for børn med autismespektrumforstyrrelser og andre tilgrænsende udviklingsforstyrrelser, størsteparten med massive indlæringsvanskeligheder.

Grethe er den første i Danmark, der er uddannet som assessor i Feuersteins dynamiske assessment metode (LPAD) og kognitive træningsmetode (IE).

Har blandt andet skrevet bøgerne Understanding Children – Training Manual for a one-day workshop that helps professionals understand children’s emotions, needs and rights in order to improve their work with children, udgivet af Børne- og Ungdomsnetværket i 2010 og Dynamisk Assessment som psykologisk-pædagogisk redskab, udgivet af Dansk Psykologisk Forlag i 2013.

Emner

  • Autisme
  • ADHD
  • Børn med indlæringsvanskeligheder
  • Feuerstein
  • Mediated Learning Experience
  • Specialundervisning
  • Strukturel Kognitiv Modificérbarhed.

Artikler af forfatteren:

Titel
Dato
Tema
Type

Mediated Learning Experience

Med teorien og metoden Mediated Learning Experience, giver denne artikel et bud på, hvordan lærere og pædagoger kan understøtte barnets læring på et kombineret neuropsykologisk og socialpsykologisk grundlag. At være…

Mediering
Artikel